Najpierw podam łatwiejszy sposób, czyli tworzenie wybryku dla zwierzęcia, które już jeden posiada. :)
I. Podstawy. 1.Wchodzimy w Wildlife Park 3>init>animal i wchodzimy w folder wybranego przez nas zwierzęcia. 2.Znajdujemy tam 4 notatniki wybryków natury, kopiujemy je i nazywamy jakoś inaczej. Notatnik wybryku ma przy nazwie kolor, np: lion_white to samica białego lwa. Notatniki samców mają dopisek Male, a młodych baby. 3.Wchodzimy w Wildlife Park 3>cast>animal i w folder naszego zwierzęcia. Tam, w folderach high, low i medium, znajdujemy tekstury samcy i młodego wybryku. Tutaj nie będzie dopisku Male. Kopiujemy i nazywamy je. 4.W folderze cast znajdujemy folder menu, potem icon, a w nim animal. Tam znajdujemy obrazki wybryku (nazywają się tak samo jak oryginalne notatniki), kopiujemy je i nazywamy tak samo jak odpowiednie im notatniki, np: lion_black i lion_black.
II. Tekstury. 1.Malujemy tekstury i obrazki. ;)
III. Notatniki. 1.Otwieramy notatnik samicy, oto rzeczy, które nas interesują: maxprice=XXX - maksymalna cena zwierzęcia; wpisujemy dowolną wartość. minprice=XXX - minimalna cena zwierzęcia; -//- successorlist=XXX - lista zwierząt jakie może urodzić ta samica; wpisujemy nazwę młodego naszego wybryku (samiec i samica). defaulttexture=XXX - domyślna tekstura zwierzęcia; wpisujemy nazwę naszej tekstury dla dorosłego zwierzęcia. texturelist=XXX - lista pozostałych tekstur; także wpisujemy tą teksturę i inne, jeśli mamy. ;) 2.Zapisujemy. 3.Otwieramy notatnik samca. Wszystko tak samo jak u samicy, tylko tutaj nie ma jednej komendy. 4.Notatnik młodej samicy. successorlist=XXX - tutaj wpisujemy nazwę dorosłej samicy. defaulttexture=XXX - domyślna tekstura zwierzęcia; wpisujemy nazwę naszej tekstury dla młodego zwierzęcia. texturelist=XXX - lista pozostałych tekstur; także wpisujemy tą teksturę i inne, jeśli mamy. 5.Notatnik młodego samca. Identycznie jak wyżej tylko, że: successorlist=XXX - tutaj wpisujemy nazwę dorosłego samca. 6.Otwieramy notatnik ZWYKŁEJ samicy: successorlist=XXX - tutaj na końcu dopisujemy nazwę młodych naszego wybryku. (samca i samicy) Jeśli chcemy, aby zwierzę było "wybrykiem wybryku", otwieramy notatnik samicy oryginalnego wybryku natury, w tej samej komendzie dopisujemy parę razy to co już tam jest, a na końcu nasze młode. Działa to tak: im więcej razy powtórzysz nazwę oryginalnych młodych tym mniejsza szansa (w %) na urodzenie się stworzonego zwierzaka.
Chyba tyle. ;)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dobra, pora na drugi sposób. :) Piszę to na przykładzie robienia pumy albinosa.
I. Podstawy. 1. Wchodzimy w Wildlife Park 3>init>animal>dowolne zwierzę. Kopiujemy cztery notatniki: puma, pumaMale, pumababy i pumababyMale. 2. Do każdej nazwy dodajemy dopisek np. _white po wyrazie puma, np: puma_whiteMale. 3. Wchodzimy w Wildlife Park 3>cast>animal>wybrane wcześniej zwierzę>high/medium/low (zależnie od tego jaką mamy ustawioną grafikę). Kopiujemy teksturę dorosłego zwierzęcia (jednej lub obydwu płci) i młodego, nazywamy je tak jak notatniki im odpowiadające. 4. Wchodzimy w cast>menu>icon>animal>wybrane wcześniej zwierzę. Kopiujemy cztery obrazki (samicy, samca, małej samicy i małego samca) i nazywamy tak jak odpowiadające im notatniki.
II. Grafika. 1. Malujemy tekstury i obrazki.
III. Notatniki. 1. Otwieramy notatnik samicy. Podaję kod jaki musimy mieć, należy go wypełnić:
Uwaga!Ma być dokładnie tyle odstępów ile jest w kodzie, we wszystkich innych kolumnach nie ma być nic prócz dwóch odstępów. Zapisujemy. 2. Otwieramy notatnik samca i wpisujemy dokładnie to samo co wcześniej, a pomiędzy komendy basemarketoutflow= i marketpricevariation=0.25 wklejamy to:
Znajdujemy kolumnę //###Needs###=, kasujemy wszystko z niej i wklejamy to:
Zapisujemy. 3. Otwieramy notatnik młodej samicy. Kod identyczny jak u dorosłej tylko wszystkie cyferki bierzemy z normalnej młodej samicy (jeśli puma to z pumababy) i to też piszemy w komendzie import=. W komendzie successorlist= piszemy nazwę notatnika dorosłej samicy wybryku. Zapisujemy. 4. Otwieramy notatnik młodego samca wybryku i robimy to samo co z dorosłym, tylko bez niczego w kolumnie //###Needs###=, a w komendzie successorlist= piszemy nazwę notatnika dorosłego samca wybryku. Zapisujemy. 5. Otwieramy notatnik zwykłej samicy i znajdujemy komendę successorlist=. Kopiujemy kilka razy to co już tam jest i na końcu dopisujemy nazwy notatników młodych wybryków. Zapisujemy.
I gotowe! :)
|