Mahikun - 2012-02-22 22:19:38

Najpierw podam łatwiejszy sposób, czyli tworzenie wybryku dla zwierzęcia, które już jeden posiada. :)

I. Podstawy.
1.Wchodzimy w Wildlife Park 3>init>animal i wchodzimy w folder wybranego przez nas zwierzęcia.
2.Znajdujemy tam 4 notatniki wybryków natury, kopiujemy je i nazywamy jakoś inaczej. Notatnik wybryku ma przy nazwie kolor, np: lion_white to samica białego lwa. Notatniki samców mają dopisek Male, a młodych baby.
3.Wchodzimy w Wildlife Park 3>cast>animal i w folder naszego zwierzęcia. Tam, w folderach high, low i medium, znajdujemy tekstury samcy i młodego wybryku. Tutaj nie będzie dopisku Male. Kopiujemy i nazywamy je.
4.W folderze cast znajdujemy folder menu, potem icon, a w nim animal. Tam znajdujemy obrazki wybryku (nazywają się tak samo jak oryginalne notatniki), kopiujemy je i nazywamy tak samo jak odpowiednie im notatniki, np: lion_black i lion_black.

II. Tekstury.
1.Malujemy tekstury i obrazki. ;)

III. Notatniki.
1.Otwieramy notatnik samicy, oto rzeczy, które nas interesują:
maxprice=XXX - maksymalna cena zwierzęcia; wpisujemy dowolną wartość.
minprice=XXX - minimalna cena zwierzęcia; -//-
successorlist=XXX - lista zwierząt jakie może urodzić ta samica; wpisujemy nazwę młodego naszego wybryku (samiec i samica).
defaulttexture=XXX - domyślna tekstura zwierzęcia; wpisujemy nazwę naszej tekstury dla dorosłego zwierzęcia.
texturelist=XXX - lista pozostałych tekstur; także wpisujemy tą teksturę i inne, jeśli mamy. ;)
2.Zapisujemy.
3.Otwieramy notatnik samca. Wszystko tak samo jak u samicy, tylko tutaj nie ma jednej komendy.
4.Notatnik młodej samicy.
successorlist=XXX - tutaj wpisujemy nazwę dorosłej samicy.
defaulttexture=XXX - domyślna tekstura zwierzęcia; wpisujemy nazwę naszej tekstury dla młodego zwierzęcia.
texturelist=XXX - lista pozostałych tekstur; także wpisujemy tą teksturę i inne, jeśli mamy.
5.Notatnik młodego samca. Identycznie jak wyżej tylko, że:
successorlist=XXX - tutaj wpisujemy nazwę dorosłego samca.
6.Otwieramy notatnik ZWYKŁEJ samicy:
successorlist=XXX - tutaj na końcu dopisujemy nazwę młodych naszego wybryku. (samca i samicy)
Jeśli chcemy, aby zwierzę było "wybrykiem wybryku", otwieramy notatnik samicy oryginalnego wybryku natury, w tej samej komendzie dopisujemy parę razy to co już tam jest, a na końcu nasze młode.
Działa to tak: im więcej razy powtórzysz nazwę oryginalnych młodych tym mniejsza szansa (w %) na urodzenie się stworzonego zwierzaka.

Chyba tyle. ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dobra, pora na drugi sposób. :) Piszę to na przykładzie robienia pumy albinosa.

I. Podstawy.
1. Wchodzimy w Wildlife Park 3>init>animal>dowolne zwierzę. Kopiujemy cztery notatniki: puma, pumaMale, pumababy i pumababyMale.
2. Do każdej nazwy dodajemy dopisek np. _white po wyrazie puma, np: puma_whiteMale.
3. Wchodzimy w Wildlife Park 3>cast>animal>wybrane wcześniej zwierzę>high/medium/low (zależnie od tego jaką mamy ustawioną grafikę). Kopiujemy teksturę dorosłego zwierzęcia (jednej lub obydwu płci) i młodego, nazywamy je tak jak notatniki im odpowiadające.
4. Wchodzimy w cast>menu>icon>animal>wybrane wcześniej zwierzę. Kopiujemy cztery obrazki (samicy, samca, małej samicy i małego samca) i nazywamy tak jak odpowiadające im notatniki.

II. Grafika.
1. Malujemy tekstury i obrazki.

III. Notatniki.
1. Otwieramy notatnik samicy. Podaję kod jaki musimy mieć, należy go wypełnić:

Kod:

import=wpisujemy nazwę notatnika zwykłej samicy


//###Gameplay###=

attractiveness=atrakcyjność zwierzęcia
basemarketinflow=szukamy tej komendy w notatniku zwykłej samicy i przepisujemy
basemarketoutflow=szukamy w zwykłej samicy i przepisujemy
buildindex=także przepisujemy
marketpricevariation=0.25
maxmarketvolume=maksymalna ilość zwierząt do kupienia w jednym momencie
maxprice=maksymalna cena
minprice=minimalna cena
successorlist=wpisujemy nazwy notatników małych wybryków (tych naszych)

//###GraphicSettings###=

defaulttexture=nazwa domyślnej tekstury wybryku

texturelist=nazwy wszystkich tekstur wybryku

Uwaga!Ma być dokładnie tyle odstępów ile jest w kodzie, we wszystkich innych kolumnach nie ma być nic prócz dwóch odstępów.
Zapisujemy.
2. Otwieramy notatnik samca i wpisujemy dokładnie to samo co wcześniej, a pomiędzy komendy basemarketoutflow= i marketpricevariation=0.25 wklejamy to:

Kod:

chancegestation=0
durationgestation=0
male=1

Znajdujemy kolumnę //###Needs###=, kasujemy wszystko z niej i wklejamy to:

Kod:

offermilk=0

Zapisujemy.
3. Otwieramy notatnik młodej samicy. Kod identyczny jak u dorosłej tylko wszystkie cyferki bierzemy z normalnej młodej samicy (jeśli puma to z pumababy) i to też piszemy w komendzie import=.
W komendzie successorlist= piszemy nazwę notatnika dorosłej samicy wybryku.
Zapisujemy.
4. Otwieramy notatnik młodego samca wybryku i robimy to samo co z dorosłym, tylko bez niczego w kolumnie //###Needs###=, a w komendzie successorlist= piszemy nazwę notatnika dorosłego samca wybryku.
Zapisujemy.
5. Otwieramy notatnik zwykłej samicy i znajdujemy komendę successorlist=. Kopiujemy kilka razy to co już tam jest i na końcu dopisujemy nazwy notatników młodych wybryków.
Zapisujemy.

I gotowe! :)

Denver rani